De griep- en pneumokokkenprik wordt gegeven op vrijdag 7 november 2025. Bekijk voor meer informatie
NL
Bel ons
Menu Sluit

Klachtenregeling

Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen en hechten veel waarde aan jouw mening. Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Wat te doen als je niet tevreden bent?

1. Jouw klacht kenbaar maken

Heb je een opmerking, compliment of klacht over onze huisartsenpraktijk? Je kunt deze schriftelijk indienen via het digitale formulier. Zodra wij het ingevulde formulier hebben ontvangen, bekijken we je klacht en onderzoeken we wat er mogelijk is, als er actie nodig is. We raden je ook aan het probleem persoonlijk te bespreken met je huisarts. Zo’n gesprek kan veel verhelderen en helpt ons om van jouw feedback te leren. Geef bij het maken van een afspraak aan dat je een klacht wilt bespreken en extra tijd nodig hebt.

Klachtenformulier

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

2. De klachtenfunctionaris van DOKh

Ben je ondanks eerdere stappen toch niet tevreden? Dan kun je terecht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris van DOKh, een landelijk erkende klachten- en geschilleninstantie. Deze functionaris vangt jouw klacht op en ondersteunt je tijdens het hele proces. Je kunt bij hem of haar terecht met vragen, advies krijgen en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van je klacht.

Wanneer je klacht duidelijk is, ga je samen met de functionaris op zoek naar een oplossing. Vaak wordt gekozen voor een (telefonisch) bemiddelingsgesprek. Je kunt zelf aangeven of je hiervoor openstaat. Het doel is altijd om, door bemiddeling tussen jou en je huisarts, de klacht samen op te lossen.

Lukt het ondanks de bemiddelingsgesprekken niet om tot een oplossing te komen? Dan begeleidt de functionaris je bij de volgende stap: je klacht wordt dan een geschil bij DOKh.

3. De geschillencommissie komt met een bindend oordeel

Kom je er ondanks bemiddeling door je huisarts en de klachtenfunctionaris echt niet uit? Dan kun je een uitspraak over jouw klacht vragen. Dit kan bijvoorbeeld om te bepalen of jouw klacht terecht is, om te zorgen dat de huisarts advies krijgt om herhaling te voorkomen, of om een schadevergoeding aan te vragen als je schade hebt geleden.

Je kunt je klacht dan indienen als geschil bij de Geschillencommissie Huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), leden namens de patiënten en leden namens de huisartsen, en wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris. Het oordeel van de commissie is bindend, wat betekent dat je daarna geen beroep meer kunt doen bij de gewone rechter over hetzelfde geschil.

Let op: je kunt alleen een geschil indienen als je eerst hebt geprobeerd om het probleem op te lossen via de klachtenfunctionaris.


Contact
Inloggen patiëntenomgeving
Choose language
Dutch Dutch
English English
Belangrijke mededeling: fout in uitnodigingsbrief griepvaccinatie

Beste patiënt,

In de uitnodigingsbrief voor de griepvaccinatie is per ongeluk een fout gemaakt. Er staat dat het om de pneumokokkenvaccinatie gaat, maar dat klopt niet.

De uitnodiging is bedoeld voor de griepprik. Je kunt gewoon komen op de datum en tijd die in de brief vermeld staat.

Onze excuses voor de verwarring en bedankt voor je begrip.

We willen je vragen niet naar de praktijk te bellen.

Met vriendelijke groet,
Huisartsenpraktijk Keizer Karelpark

Sluiten