NL
Bel ons
Menu Sluit

Veelgestelde vragen

Nemen jullie ook nieuwe patiënten aan?

Nee, helaas kunnen wij op dit moment geen nieuwe patiënten aannemen.

Ik ga of ben verhuisd en ik zou graag overstappen naar een andere huisarts. Wat moet ik doen?

Indien u overstapt naar een andere huisarts, neem dan contact met ons op. Wij hebben uw toestemming nodig om informatie te kunnen overdragen aan uw nieuwe huisarts.

Kan ik bij jullie een reizigersvaccinatie halen?

Onze huisartsen zijn helaas niet geschoold in het geven van advies ten aanzien van reizigersvaccinaties. Voor reizigersvaccinaties en advies daarover kunt u onder andere terecht bij het Amstelland Ziekenhuis en de GGD.

Ik ga op vakantie en gebruik medicijnen. Heb ik een medicijnverklaring nodig?

Over het algemeen is een medicijnverklaring verplicht als uw medicijnen onder de Nederlandse Opiumwet vallen. Welke verklaring u dan nodig heeft, is afhankelijk van het land waar u naartoe reist en hoe lang uw reis duurt.

Vul de Medicijnen mee op reis-hulp in en u krijgt advies op maat. Dit duurt hooguit enkele minuten.

Kan ik een rijbewijs keuring bij jullie doen?

De huisartsen in onze praktijk zijn niet geschoold voor rijbewijskeuringen. Daarbij is het volgens de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, niet toegestaan om de behandelend arts de rijbewijskeuring te laten verrichten, zie onderstaande tekst van de KNMG website.  U kunt voor rijbewijskeuringen terecht bij: https://rijbewijskeuringsarts.nl/.

Wegblijftarief – ik ben niet gekomen op mijn afspraak.

Niet verschijnen bij de huisarts of praktijkondersteuner zonder af te bellen kan consequenties hebben. De afgelopen maanden kwamen met enige regelmaat te veel mensen per dag niet opdagen op de afgesproken tijd. Wij zien ons daarom helaas genoodzaakt om deze regeling te moeten treffen. Deze regeling is in overeenstemming met de regeling van de LHV (Landelijke Huisartsen Vereniging).

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen betreffende een consult bij de huisarts?
Het kan gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Heeft u een afspraak tussen 8.00 en 9.00 uur, belt u dan tenminste 24 uur van te voren en geef door dat u niet komt. Heeft u een afspraak na 9.00 uur, belt u dan tenminste 1 uur van te voren en geef door dat u niet komt. Een andere patiënt kan dan worden ingepland.

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen bij de praktijkondersteuner?
Het betreft afspraken waar meestal 20, maar soms ook 30-40 minuten voor staan. Deze afspraken moeten minimaal 24 uur van tevoren afgezegd worden, dan kunnen wij misschien nog iemand anders inplannen.

Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig afzegt?
Het komt helaas regelmatig voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet verschijnt. Hiermee gaat veel tijd verloren. Immers met de komst is rekening gehouden! Wij kunnen een rekening sturen bij niet verschijnen zonder bericht. U ontvangt dan een rekening van 12,50 euro of 25,00 euro afhankelijk van het soort afspraak. NB Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen. Onverwachte crisissituaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij alle begrip voor.

Hoelang duurt een consult?

  • Een consult duurt 15 minuten en is geschikt om 1 klacht te bespreken. Als u meerdere klachten wilt bespreken, geef dit dan aan aan de assistente.

Ik heb van mijn behandelend arts gehoord dat hij/zij geen ‘geneeskundige verklaring’ afgeeft.

Uw arts heeft daarbij gehandeld op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.

Hoe vraag ik een visite aan?

Visites voor dezelfde dag kunt u aanvragen tussen 08:00 en 10:30 uur bij de assistente. Zij zal dan naar de reden van de visite vragen. Er wordt alleen een huisbezoek afgelegd indien dit medisch noodzakelijk is. In onze praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.

Let op: woont u in een andere postcode dan 1181, 1182, 1183, 1185, 1186, 1187 of 1188, dan kan de huisarts bij u GEEN visite doen!


Contact
Patiëntenomgeving
Choose language
Dutch Dutch
English English