Heeft u advies of hulp nodig voor uzelf en/of iemand anders? Veilig Thuis staat voor u klaar. Wanneer u contact opneemt met Veilig Thuis, komt u in contact met een medewerker van Veilig Thuis. De medewerker neemt de tijd om aandachtig naar uw verhaal te luisteren, zet samen met u alles op een rij, beantwoordt uw vragen en geeft advies. Ook kijkt hij of zij samen met u welke hulp er nodig is. Het is mogelijk om anoniem uw verhaal te delen.
Soms merk je signalen op waarbij je je afvraagt of alles wel in orde is. Misschien is er regelmatig lawaai en ruzie bij de buren, zie je iemand vaak met onverklaarbare blauwe plekken, of valt het gedrag van een kind op – bijvoorbeeld dat hij erg schrikachtig of somber is. Het is lang niet altijd duidelijk wat er precies speelt, en of er sprake is van verwaarlozing, mishandeling of misbruik. Toch is het belangrijk om niet weg te kijken en hulp of advies in te schakelen. Benieuwd wat jij kunt doen?
Gaat het bij jou thuis niet goed? Of gaat het met jou niet goed? Omdat je wordt uitgescholden bijvoorbeeld, of misschien zelfs geslagen? Of omdat je ouders veel ruzie maken en elkaar uitschelden? Dan wil je daar graag wat aan doen.
Praat er over!
Het is heel belangrijk dat je er niet alleen mee blijft rondlopen. Hoe eerder er hulp komt, hoe beter. Praat er dus met iemand over! Ook als er mensen zijn die zeggen dat je niet mag praten.
Als je er wel over praat kun je samen een stap zetten naar een oplossing, hoe eng dat soms ook is. Je mag altijd (gratis) bellen met Veilig Thuis, maar je kunt natuurlijk ook altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon!